Laden Evenementen

Hettie Steenstra – Schilderijen
Hettie Steenstra (1957) heeft van jongs af aan veel getekend en is later tijdens haar studententijd ook gaan boetseren.
Haar creativiteit heeft zij voor langere tijd moeten parkeren in verband met werk en gezin.
Sinds 1997 woont zij in Driebergen. Nu de kinderen het huis uit zijn en zij minder is gaan werken werd het tijd om zich weer op een andere manier te ontplooien.
Een aantal jaren geleden is zij lessen grafische technieken gaan volgen bij Martien op den Velde, in het Kunstenhuis te Zeist. Haar voorkeur ligt bij de zogenaamde hoogdruk techniek (linosnede, kartondruk) en het monoprinten.
Haar werk is geïnspireerd op inheemse volkskunst waarbij patronen en ritme een duidelijke rol spelen.
Sinds 2016 is zij ook lid van het Grafisch Atelier Maarssen, waar zij in 2018 voorzitter van het bestuur werd.

Will van der Poel – Keramiek 

  • 8 jaar keramiekcursussen 
  • 3 jaar Nederlandse Keramistenopleiding 
  • extra leerjaar Glazuren 
  • extra leerjaar Groot draaien 

Wie ben ik? Ik ben Will van der Poel, echtgenote, moeder, oma, keramist, ondernemer en zo kan ik nog wel even doorgaan. Dit allemaal probeer ik dagelijks te combineren. 3 dagen per week ben ik bezig met mijn grote passie: keramiek. 

Draaien is mijn passie
Maar even beginnen bij het begin, ik ben 16 jaar geleden begonnen met keramiek als hobby, en sindsdien ben ik steeds meer verslingerd geraakt aan het pottenbakken.
Inmiddels heb ik ook zelf een atelier waar ik in mijn vrije uurtjes graag aan het draaien ben. Ik kijk veel naar filmpjes over pottenbakken op YouTube van onder andere Simon Leach. Ik wil mijn techniek voortdurend verbeteren en verfijnen.
Op de Nederlandse Keramiekopleiding heb ik de juiste technieken leren beheersen, zowel bij het draaien als bij handvormen. 

In mijn vakanties doe ik veel inspiratie op. Zoals bijvoorbeeld mijn vakantie in Andalusië, waar ik veel Moorse bouwwerken heb bezocht.
De vormen in de vele prachtige mozaïeken heb ik teruggebracht tot een basiselement dat ik in mijn werk laat terugkomen. Deze specifieke vorm kwam ik tegen op slechts één pilaar in het Alhambra in Granada. De betekenis van dit symbool is niet helemaal duidelijk. Het lijkt op een vereenvoudigde gestileerde vorm van een Franse lelie, een teken van maagdelijkheid en zuiverheid. Ook doet het denken aan het werk van Esscher; vormen die perfect in elkaar passen. De vorm heeft ook iets weg van een schild. Ik hoop ooit nog achter de werkelijke betekenis van deze vorm te komen, dat biedt ongetwijfeld weer nieuwe inspiratie.